MakalelerimizTicaret Hukuku

KEP Adresi Nedir? Nasıl Alınır?

KEP, kelime anlamı olarak “Kayıtlı Elektronik Posta” anlamına gelmektedir. KEP adresi almak için PTT merkezlerine kimlik ile birlikte başvurabilir. Aynı şekilde online olarak PTT internet adresinden adres temin edilebilir.

KEP Adresi Nedir?

KEP, e-posta teknolojisinin altyapısını kullanarak, aynı zamanda e-posta gönderme ve alma işlemlerine dair yasal olarak kabul edilen bir elektronik iletişim hizmetidir. KEP, resmi yazışmaların elektronik ortamda yasalara uygun bir şekilde, uluslararası standartlara ve güvenlik açısından teknik olarak güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak sağlayan bir sistemdir.

KEP Adresi Nasıl Alınır?

KEP adresi almak için en pratik yöntem https://pttkep.gov.tr/online-basvuru/ adresinden başvuruda bulunulmasıdır. Buna ek olarak size en yakın PTT şubesine T.C. kimlik kartınız ile müracaat ederek KEP adresi alabilirsiniz.

KEP Adresi İçin Gerekli Evraklar

Gerçek Kişi Başvuruları

Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan geçerli resmî belge.

Online olarak gerçekleştirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası.

Tüzel Kişi Başvuruları

MERSİS Numarası bulunan tüzel kişiler Online Ön Başvuru sırasında Tüzel Kişi olarak başvurmalıdır.

Ticaret sicil memurluklarından alınmış, üzerinde tüzel kişiliğin MERSİS numarası ya da Ticaret sicil numarası bulunan ticaret sicil tasdiknamesinin veya faaliyet belgesinin aslı.

Noter onaylı imza sirküleri

Başvuru yapanın kimlik tespiti için Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan resmî belge.

Başvuruda bulunacak kimse şirketin kanunî temsilcilerinin yetki verdiği kişi ise; şirketin kanuni temsilcileri tarafından imzalanmış ve şirketin kaşesi ile kaşelenmiş Tüzel Kişi Yetkilendirme Belgesi.

Online olarak gerçekleştirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası.

KEP Adresi Ne İşe Yarar? Nerede Kullanılır?

KEP adresinin en önemli özelliği bir elektronik postanın göndericisinin ve alıcısının kim olduğunun resmi olarak teyit edilmesidir. Buna ek olarak mesajın içeriğinin değiştirilememesi ve postanın gönderildiğine – teslim alındığına dair delil oluşturulabilmesi avantajdır.

KEP Adresi Almak Zorunlu Mudur?

KEP adresi almak yürürlükteki KEP mevzuatına zorunlu değildir. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar muhatap oldukları Özel Tüzel Kişilikler ile Gerçek Kişilerden hizmetlerine başvuru esnasında KEP adresi almış olma zorunluluğu getirebilmektedir.

KEP Adresinin Ücreti Nedir?

KEP adresi almanın yıllık abonelik ücreti 2023 yılı için 130,00 TL’dir.

KEP Adresi Nasıl Kapatılır?

KEP adresinin kapatılması için aşağıdaki yöntemler uygulanmalıdır.

  • Kimlik teyit sorularının ardından PTT Çağrı Merkezi (444 1 788) aranarak 7/24 işlem yapılabilir,
  • Elektronik veya mobil imza aracılığıyla online olarak KEP hesap adresi internet sitesini kullanarak,
  • Yetkili PTT iş yerleri vasıtasıyla internet sitesindeki başvuru formları doldurulmak suretiyle,
    kapatma işlemini gerçekleştirebilir.

KEP Adresi Nasıl Öğrenilir?

PTT KEP adresi öğrenmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir;

  • PTT KEP giriş sayfasından posta gönderme seçenekleri seçilir.
  • Kayıtlı rehber butonuna tıklanır.
  • KEP Adresi öğrenilecek gerçek veya tüzel kişinin bilinen bilgileri yazılır.
  • Çıkan sonuçlardan ilgili kişinin KEP adresi öğrenilmiş olur.

KEP Adresi Sorgulama

PTT KEP giriş ekranındaki KEP sorgulama başlığından yapılabilir. Böylece adresin güvenirliği teyit edilebilir. KEP rehberi sorgulama hizmeti buna ek olarak e- devlet vasıtasıyla da yapılabilir. Bu sorgulamayla KEP adresi öğrenme işlemi gerçekleştirilebilir.

KEP Adresi Nasıl Olur? KEP Adresi Örnekleri

KEP adreslerinin nasıl olacağı kullanıcının gerçek kişi mi, tüzel kişi mi yahut kurum mu olduğuna dair değişkenlik göstermektedir. Tüzel kişilere ait KEP adresleri mersis ya da kurum adı yer verilerek kaydedilir. Gerçek kişilere ait KEP adresleri ise [email protected] veya @kayboga.hs03.kep.tr şeklinde örneklendirilebilir.

Avukata KEP Göndermek Mümkün Müdür?

Ankara Barosu’na resmi olarak avukatlık yapan kişilere Ankara Avukat aramasıyla ulaşılabilir. Avukatın KEP adresi varsa buradan ulaşılabilir. Ayboğa + Partners Avukatlık Bürosu’na ait KEP adresi için “Bize Ulaşın” kısmından ulaşabilirsiniz.

Çağrı Ayboğa

Avukat Çağrı Ayboğa, Hacettepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu olup yüksek lisans öğrenimine devam etmektedir. Ayboğa + Partners Avukatlık Bürosu’nun kurucu avukatlarındandır. Ankara Barosu’na kayıtlı olarak dinamik ve tecrübeli ekibiyle avukatlık mesleğini icra etmektedir.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Ara